Ako sa dostať na hrad

Jednoducho – prídete tam!

Prístup na hrad pre motorizovaných turistov: (od Čabradského Vrbovku)

Na hrad Čabraď je prístup autom z obce Čabradský Vrbovok.
Do tejto obce sa dostanete tak, že odbočíte z hlavnej cesty Krupina – Šahy smerom na obec Bzovík.
Za Bzovíkom je križovatka, na ktorej treba odbočiť doprava smerom na Drieňovo. Od Krupiny je to asi 18 kilometrov.
V Čabradskom Vrbovku je kostol a popod neho je cesta na laz Konské (kostol majte po ľavej strane). Tam asfaltka končí a ďalej pokračuje do doliny lesná cesta. Tu je najrozumnejšie ponechať svoje auto a ďalej pokračovať pešo (s miestom je trochu problém, ale vždy sa nejaké dá nájsť). Cesta je totiž dosť rozbitá, navyše je tam zákaz vjazdu. Nech vás nemýli to, že ide stále dole do doliny. Na hrad sa naozaj ide smerom dole! Dve odbočky do ľava na kopec si nevšímajte – inak zablúdite! Pohodlným tempom pešo asi za 40 minút zídete do doliny riečky Litava. Po chvíli dôjdete k mostu a za ním 100m je kostolík popri ktorom je chodník na hrad. Celá trasa je značená modrou turistickou značkou.

Prístup na hrad pre nemotorizovaných turistov: (od Čabradského Vrbovku)

Kto sa rozhodol ísť verejnou dopravou najlepšie urobí, ak sa vyberie zo Zvolena autobusom do Krupiny.

Z Krupiny treba pokračovať autobusom zo zastávky č.2 smer Drieňovo. Vystúpiť treba v Čabradskom Vrbovku pri obecnom úrade. Ďalej treba ísť pešo smerom ku kostolu. Tu sa treba rozhodnúť, ktorou cestou sa dať.

1)  pohodlná, ale dlhšia cesta: (značená modrá turistická značka)

Od kostola pokračovať rovno po asfaltovej ceste až na laz Konské. Tam pokračuje do doliny lesná cesta, treba ísť po nej stále dolu. Dĺžka cesty asi 8 km. Je tu menšia šanca zablúdiť.

2) náročnejšia, ale kratšia cesta: (na našej mapke červená bodkovaná trasa)

Pod kostolom odbočiť doprava ku družstvu. Treba prejsť popri ňom a pokračovať v tom smere. Je tam poľná cesta – občas mokrá a zarastená. Z ľavej strany budete mať polia, z pravej les. Cesta mierne stúpa až dosiahne vrchol pahorku. Tam sa spoza poľa na ľavej strane približuje les, ku ktorému vedie pás trávy. Po ňom sa dá do tohto lesa vojsť.  V lese sú chodníčky zbiehajúce sa do žľabu. Treba si vybrať vždy ten, čo vedie najnižšie. Inak je cesta vyznačená šípkami po stromoch. Na konci žľabu sa cesta rozvetvuje, treba ísť doľava. Keď prídete ku chate pustite sa cez lúčku dolu ku riečke Litavici. Popri nej je cesta. Mali by ste ísť proti prúdu riečky t.j. doľava. Po chvíli prídete na cestu prichádzajúcu z Konského. Tá vás dovedie ku mostu ponad riečku. Stadiaľ je to ešte 100 metrov ku kostolíku. Povedľa neho ide chodník na hrad. Dĺžka tejto cesty je asi 3 – 4 km. Je však omnoho náročnejšia na orientáciu a aj kondíciu.